Podstawy - Wstęp do projektowania

Aktualnie strony internetowe są bardzo dużym źródłem informacji dla potencjalnych klientów. To w nich znajduje się opinia o firmie, zakres świadczonych usług, kontakt oraz dodatkowe komunikaty (cennik, godziny pracy itd.). Strona internetowa pełni funkcję wizytówki naszego przedsiębiorstwa, dlatego też jej wygląd ma nie małe znaczenie. Praktyczny podział i dobór odpowiednich barw może pomóc nam w zyskaniu zadowolonego odbiorcy.

Strona główna, która wyświetla się jako pierwsza, powinna zachęcać ciekawym tekstem wprowadzającym oraz kolorystyką. W skrócie należy napisać na niej, czym zajmuje się nasza firma, na czym to polega oraz warto, na stronie głównej, pochwalić się największymi osiągnięciami (współpraca ze znaną instytucją, budowa znaczących budowli, zagraniczni klienci). Zastosowane w niej kolory i elementy tzw. dekoracyjne muszą współgrać z pozostałymi zakładkami oraz z oferowanymi usługami. Inaczej będzie wyglądać strona internetowa firmy budowlanej, a inaczej firmy odzieżowej.

Drugą ważną zakładką jest zakładka „O nas”. To z niej klient dowie się, ile lat jesteśmy na rynku, jak się rozwijamy i jakie nowoczesne technologie wykorzystujemy. Również tu możemy wymienić nasze sukcesy. Pamiętajmy jednak, aby tekst nie był chaotyczny, powinien budzić zaufanie, więc zachowajmy pełen profesjonalizm. Prowadzenie i stworzenie strony internetowej możemy zlecić webmasterowi, który jest specjalistą w tej dziedzinie i zna preferencje usługobiorców.

Pozostałe zakładki powinny znajdować się w równie widocznym miejscu, co dwie poprzednie, ponieważ ułatwi to odbiorcy przechodzenie, unikniemy tym samym problemów z szukaniem i zarzutami o niedoinformowaniu. W każdej z nich temat musi być wyczerpany w pełni, tak, aby klient znalazł odpowiedzi na każde, drażniące go pytanie. Jednak pamiętajmy, aby wszelkie wiadomości uściślać do minimum, masa tekstu tylko odstraszy czytelnika.

Najlepszym rozwiązaniem przy rozważaniu stworzenia własnej strony internetowej jest podjęcie współpracy z firmą programistyczną. Jest to oczywiście koszt, ale i zyskanie czasu oraz dodatkowych klientów.

ARTYKUŁY





POLECANE

powered by bweb-group.pl